しまくとぅば面の音声は10月から、字幕付き動画の公開を始めた。

しまくとぅばへの思いを語る真喜志康忠さん=(2001年12月撮影)、那覇市

「再録残さびらな島くとぅば」の動画画面

しまくとぅばへの思いを語る真喜志康忠さん=(2001年12月撮影)、那覇市 「再録残さびらな島くとぅば」の動画画面

 これまで沖縄タイムスホームページポッドキャストで音声のみを公開してきたが、動画と字幕を付けることで、しまくとぅばにより親しめるように工夫した。

 今週から始まった「再録・残さびらな島くとぅば」は、2001年の録音を紙面掲載と同時に、順次公開する。

 第1回は、真喜志さんが演じた組踊「大川敵討」など舞台の写真とともに音声を紹介している。

 現在連載中の「ハイサイ!じゅん選手のしまくとぅば日記」も10月掲載分から字幕付きで、第3シリーズが終わった「ビジネス琉会話」もそれぞれ公開中だ。

 動画は沖縄タイムス公式動画チャンネルで視聴できるhttps://www.youtube.com/user/TheOKINAWATIMES

■俳優・真喜志康忠さん 01年の連載を順次公開

ちゃぬあたい誇てぃ使いが、うりが勝負

 2001年の本紙連載「残さびらな・島くとぅば」は、各界の方々にしまくとぅばで思いを語っていただきました。しまくとぅば復興の機運が高まる中、14年前の同連載を再録し、当時の貴重な録音を「うちなぁタイムス」のホームページで字幕と動画で公開します。第1回は沖縄芝居の名優、真喜志康忠さんです。

 戦後(いくさあと)ー、うちなー口ぇ、しでーに廃(した)れてぃ、やまとぅ口さーにうちなー中が話しーするくとぅんかいなたん。くれーいいくとーやしが、うぬ代わい島ぬしなさき忘(わし)たん。

 各里々ぬくとぅば、んじゃしーねー、芝居やなーひん、うむしるくなてぃいちゅるはじやしが、世間(しきん)ぬちゅぬうちなー口捨(し)てぃてぃねーらんなとーくとぅ。

 ぬーんち芝居や、各村々ぬくとぅば入りらんたが、うぬわけのあいるするい。島ぬくとぅばしーねー、好かんすたん。今からー使ーるちゃーが、ちゃぬあたい誇てぃ使いが、うりが勝負やんやー。

 うちなー口、むとぅんかい返すんでぃしぇー、難さぐとぅ、各島々ぬくとぅば掘り起こすんでぃしぇー、てぃちぬ手やあらに。

 島ぬくとぅばーあしぇーましやしが、今までぃぬ沖縄ぬ政治や、島ぬくとぅばむるねーらんなするはかれいるやてーくとぅ。考ぬてぃちないねー、うかしこーならに。

 沖縄の場合や、明治あとぅからやまとぅ口さーに教育さってーぐとぅやー。あんさーに、うちなー口だけあらん、うちなーぬ芸能までぃん、廃りたる時分ぬあんどー。

 テレビから、ぬーやーくぃーや、やまとぅ芸能が入っちちゃくとぅ、うちなーんちゅぬ考えー方ん、変わってぃ、あんさーに、やまとぅむのーましんでぃいーるくとぅんかいなたん。

 うぬままゆたさんでー思ーんしが、今ぬうちなーんちゅや、まーんかい向かてぃ歩ちゅがしむら、分からん立場なてぇーうらに。

 島ぬくとぅば大切にすんでぃーしぇー、暮らし向ちくぬくとぅばし、物事すびてぃ考えーるちむぉーあらん。「むとぅじ忘んなよ」「生まり島忘んなよー」でぃいいるちむぇーるやる。